sâmbătă, 2 februarie 2008

Frustrari

Te gandesti asa cum a evoluat societatea asta in timp, cum am ajuns noi sa ne mutam din pesteri in blocuri, vile, cum in loc samergem la vanatoare, mergem la Carrefour, cum in loc de triburi acum avem Uninunea Europeana, legi, politie, pompieri si cate si mai cate. Desigur ca din toate punctele de vedere e mai bine acum decat acum 2500 de ani nu? Dar totusi, oare pe vremea aia conducatorii de triburi se imbogateau si traiau pe spinarea oamenilor fara sa le aduca niciun beneficiu? Probabil ca daca atunci s-ar fi intamplat asa ceva, conducatorul ar fi fost pus pe gratar urgent. Dar acum ca suntem mai multi, se pare ca suntem si mai prosti. Mecanismul e atat de simplu si noi atat de naivi incat de multe ori ma intreb ce caut eu in tara asta. Liderii nostri, cei care ar trebui sa ne reprezinte interesele, cei care sunt oameni ca si noi, cu nimic mai speciali, fac avere pe spatele nostru. Oricum suntem multi si nu se simte nu? Ba se simte, si ce se simte cel mai tare este felul in care suntem priviti de sus, ca si cum am fi o mare tara de sclavi care trebuie manipulati din cand in cand. Eu mi-am dat seama in ce stare suntem si la fel ca mine si alti romani dar ce facem ? Nimic, ce putem noi sa facem? Din punct de vedere legal, puterea pe care o avem noi este votul. Dar pe cine sa votezi ? NU exista nimeni care sa ne scoata din rahat. Ar mai ramane varianta emigrarii dar cum deja ne-au luat-o inainte toti tiganii si ne-au facut o imagine foarte buna pe afara, sunt sigur ca o sa fim primiti cu bratele larg deschise. Cu alte cuvinte, platim taxe in continuare fara sa primim mai nimik in schimb si speram ca alesii nostri sa aiba diferite accidente fatale, poate poate intr-o zi cand vor muri suficient de multi, vor ajunge la putere si oameni cu alte valori.

Niciun comentariu: